reede, 7. oktoober 2016

MINU AIA OKTOOBRI- JA TALIÕUNAD

Tegelikult on mu aias õunasorte üle 40, kord võtan vähemaks, siis toon jälle juurde. Ma ei pea ennast kollektsionääriks, kasvatan õunu, mis mulle maitsevad... vahel jääb hinge kriipima, kui pole aeda toonud mõnd huvitava omadusega sorti-leidu, aga süda tuleb kõvaks teha, jõuad siis kõike.

Minu aia oktoobri- ja taliõunad:
'Aiarosalia'. Oma aia sort. Väga hea maiguga, magus ja hapu tasakaalus, meeldiv järelmaitse kestab kaua, avar-värske suutäis. Viljad valmivad järelküpsemisel oktoobri viimasel kümnendil ja säilivad veebruarini. Puuduseks on puu külmahellus; emapuu hävis saagirikka põuase suve järgi tulnud külmal tuulisel ja lumeta talvel, ka okulaadid hävisid ühel talvel lumepiirini, aga peale seda pole noored puud kannatada saanud. Puudusi on veel... saagikad aastad kipuvad üle ühe olema ja mõnel aastal on vilju kahjustanud kärntõbi. Aga maitsel on suur jõud.

'Liivi sibulõun'... teda teavad kõik.

Hindamist ootavatest talvehaku- ja talisortidest loodan 1+2 lisaks saada.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar