neljapäev, 16. juuni 2016

VIHM, JASMIIN, LIILIA

Eelmine päevane vihm, mis tasapisi sadas, ei kastnud maad läbi. Rohukamara alt tuli hele muld ja üht pojengi välja kaevates oli labidatäie viimane veerand hele. Nii et vihma on veel tarvis. Eile õhtu eel jalutasin aias, mõnus õhk oli ja mõned piisad tulid; õhtul hakkas juba sadama.

Täna sabinate vahel:
harilik ebajasmiin




ja lillepeenar.
Minu lillepeenras kasvavad vanade aedade lilled. Rahuga silmitsen vanu aiandusraamatuid; ei midagi keerulist ja segadusseajavat, minu võimete järgi. Aga siiski kasvavad minu lillepeenras ka mõned meil uuemad taimed ja sordid, pildil paistab harilik alang 'Red Baron'. Taimed olen peenrasse paigutanud aiandusraamatute nõuandeid eirates. Minu lillepeenar on segatüübiline - koos on püsi-, kaheaastsed- ja suvelilled. Sirgete servadega hulknurkne (5nurka) 65 ruutmeetrine lillepeenar on kujundatud väheste liikidega nii, et hooaja esimesel poolel vahelduvad kolme värviga vaated ja hooaja teisel poolel on juba suvelillede värvi pillerkaar, aga pilt on ikkagi päris rahulik, sest suvelillede liike on valitud arv: öölevkoi, saialill (oranž), mungalill (helekollane), türgi mustköömen (sinine), suvedaalia (värvide mix), vahel ka peiulill ja pruudisõlg. 

Isekülvanud öölevkoid - hämaral keskpäeval on õied avatud.


Krookusliilia.


4 kommentaari:

  1. Sel aastal on ebajasmiinid eriti uhked ja see lõhn, see on suve lõhn mu jaoks, et siit see nüüd algab :D

    VastaKustuta
  2. Ebajasmiinid on võrratud, meil alles alustavad.

    VastaKustuta
  3. Kaunis. Ebajasmiini olemuses on midagi pehmet. Ja nad lisavad aiale seda. Sul nad ikka väga lopsakad. Meil ka juba on nad kasvanud suuremaks. Kohe peaks ka õitsema hakkama.

    VastaKustuta
  4. Ebajasminid on kaunid, kuid ülekõige on ikkagi nende lõhn. Sume varasuveõhtu jasmiinilõhnas...

    VastaKustuta