neljapäev, 22. juuli 2021

Juuli, juuli

Minu aia liilia millalgi juulis. 

Uskuge, olen kasvatanud raudürte, mungalillede peeneid sorte, nemeesiaid, lõvilõugu ja leeksalveisid jne. Nad kõik on mul meeles. Rõngaslille või lehterlille suve pilt eelmise sajandi 90-ndatest on meeles. Sel ajal sai aed vikatiga niidetud, nautisin lopsakat rohtu jalgtee ääres. Ütlesin sel ajal, et isegi topsik, kust telefon majasse satub, on ilus. Nüüd see topsik lihtsalt on. Aeg liigub. Aga tänases lilleilus olen veidi pettunud: päike söövitab õielehti ja liiga tihe külv mõjub hõredalt. Kuumal päeval.

Esimese kurgisaagi korjasin 13. juulil. Külvi avamaale tegin 1. juunil. 43 päeva kulus saagini. Pildil on esimene saak.

Ah, jne.

Kuumus...  hernes on kolmandiku võrra madalam ja ruttu kolletas.

Eile.

Nüüd viimane mesi oli tume. Ka eelmise suve viimane mesi oli tume, aga mitte nii tume - oli kuuse vürtsi ja aroomiga - väga hea. Minu hinnang lahkneb kirjandusest, milles väidetakse, et kuuseokka mesi on teistest meeliikidest vürtsikam; ei ole. Kevadine paju ja võilille mesi on vürtsikam, on viskoossem ja kurku kõditav. Aga sel aastal on tume mesi maitselt hoopis melassi ja pisut kõrvetatud karamelli meenutav, mõnusalt mahe, meenõud näpuga puhastades ja näppu limpsides ei hakanud mesi vastu - kevadine mesi hakkab liialt kurku kraapima. Just nuusutasin ja maitsesin viimase mee üle - kuuse kohta ei oska midagi öelda. Võibolla on lehetäid maitse andnud. Juuli.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar