kolmapäev, 18. jaanuar 2017

Ahjust tuleb parim

liha.


4 kommentaari:

  1. Restsept oleks ka tarvilik lisada... mis on liha põhjaks? Miskit rohelist?!
    Esimest korda vist siin ka liharoog üldse?! :P

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Korra olen siin ikka liharooga varem ka näidanud, lisaks veel kala kolme-nelja-viite moodi. Aga tõsi ta on, olen viimasel ajal kasin lihatarbija. Vahest ju võib. Viimasel ajal ei tunne ma igasugu vorstidest ja peekoniviiludest naudingut, isegi ei vaata neid. Vahest "Krakovi" vorsti praeks koos kartulitega. Seevastu kala on stabiilselt jäänud menüüsse. Kalale mõtlen ja isutan... kilu, räim, lest, ahven, luts, tursk, skumbria (makrell) ja soolaheeringas. Kalal on ka minu perekonnaloos tähtis koht olnud.

      Selle liharoa marinaadi tähtsamad koostisosad on: sool, piparohi (kohe peoga, sest kuhu teda ikka panna), must pipar, paras solin kõige odavamat palsamiäädikat ja rapsiõli, viimane justkui seob ained liha külge. Panin ka sibulat, aga selle oleks võinud ka panemata jätta, sest kui leent piparrohu vartest puhastasin, oli kahju sibulast, mis osalt varte rägastikku jäi; palsamiäädika bukett on piisavalt rikas, et sibulat asendada. Liha marineerisin 12 tundi. Ja ahju pannes lisasin ka vett potti. Ahjus hoidsin lihtsa reegli järgi, 1 kg 1 tund, 2 kg 2 tundi. Siiski hoidsin üle 2 kg lihatükki gramm vähem reeglist, sest ma ei tea, kas see kusagilt kuuldud reegel on üldse reegel ja reeglitel on veel nagunii reguleerivaid reegleid. Liha sai mahlakas.

      Kustuta
    2. Aitäh! Piprarohi on mulle veel tundmata, kuid sooviksin kindlasti kord proovida! Ma olen olnud tuntud tüümiani-rosmariini juures seni. Palsamiäädikat marineerimisel ja küpsetamisel pole seni ka proovinud, kuid usun, et on maitsev. Pean katsetama! :)

      Kustuta
  2. Maal köeti ahi ära ja pandi malmpott soolaliha ja kaalikatega ahju. Hommikul oli pekk nagu või. Pole hiljem kunagi enam sellist saanud.

    VastaKustuta