reede, 26. august 2016

Ilus soe tuuline päev oli. Õhtu tuulevaikne. Õhtul toodi õunu degusteerida. Puuviljade aretamine oleks justkui suunatud mahedamaitseliseks, kõik kolm nimeta Polli uusaretist olid lahjendatud maitsega (nt: lahjendatud valgeklaar või askorbiinhappe-tilgakesega vesi), õunad kõik väga ilusa välimusega, mina neil muud perspektiivi ei näegi, kui et ainult vaatamiseks. Soome magedatest sortidest ma ei räägigi... . Vana suvisort 'Korobovka' oli kõige mitmekesisema täidetud mekiga (väike punane õun vasakul all). Mina ei viitsi mahe-mahedaid õunu süüa, mis sest veest närida, aga huvitav oli ikka... nuusutad ja mõtled, mekid ja mõtled ja unustad või jätad meelde. Head ööd!

4 kommentaari:

  1. Meil on aias üks , tegelikult kaks õunasorti, keda ei tunne. Saime koos majaga. Ühe lugu oli selline. Selle, kes praegu söögimiseks valmis on. Kui meie siiatulles puu oli väga rääbakas ja "ära kasvanud", olid õunad pisikesed punased ja jahused. No nii mulle tundus, süüa neid ei tahtnud. Puu oli pigem hinge pärast. Siis peale noorendust ja korrastust esimene aasta kinkis võrratud õunad- suured , rohelised ja sellised nagu pirnid. Praeu me küll iga aasta korrastame teda, õunad ei ole enam nii suured. On veidi väiksemad ja ka puna viskab. Veidi lähevad klaasjaks. On küll nö, nende mahedate õunte klassis, aga neil on lisaks selline pirnilikus. Muidugi kui õun juba katsudes pehme, siis on ka jahune. Nii et ei tea, olen kogu aeg otsinud, et kes ta võiks olla....

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Rohelist vähese happega suvisorti ma ei tea. Vanadest aedadest olen leidnud teinekord 'Astrahani valgeid', mis vanana kannavad väikseid vilju, aga nende koore põhivärv on ladvaõuntel kollakas-valkjas; nad muutuvad jahuseks ja ka pisut klaasjaks. Minu blogi LINKS alt saad vaadata A. välimust: obstsortendatenbank - Sorten - Apfelsorten - Weißer Astrachan. Kui minust rohkem abi pole, siis saad vähemalt välistada. Pildi nägemine oleks abiks.

      Kustuta
    2. No oleks nagu sarnane, aga pole muidugi kindel, pole just väga määramistega tegelenud ka. Ja praegu head pilti teinud, ehk jõuan veel....Aga tänan! :)

      Kustuta
  2. Me leidsime eile võsast vanatüüpi ploomipuu, viis ploomi otsas, milline lapsepõlvemaitse...puu ise enam kaua ilmselt vastu ei pea, aga kivid panin mulda.

    VastaKustuta