pühapäev, 30. august 2015

VANASTI

Mind viidi täna ühe ammu surnud sordiaretaja aeda. Ammu surnud sordiaretaja jõudis palju, tema silmaring oli nii lai, et ei taha kuidagi minu pähe ära mahtuda. Tänapäeva teadlased(sordiaretajad) tegelevad terve elu ainult ühe kultuuriga, nt. nisuga: ehitavad kõrre ümber maja ja panevad lambi põlema ja istuvad valge kittel seljas kõrval. Sordiaretusjaama juht määrab töötajat otsides tema ülesande. Nõnda on arengud piiratud. Põllumajandus-teadustes ei ole enam karismaatilist vabahärralikkust. Kahju. Olid ikka vanasti mehed!


Õhtul oma aias:






6 kommentaari:

  1. vanasti oli rohi ka rohelisem :D aga õhtud on sul ilusad

    VastaKustuta
  2. Mina käisin eile Palmse õunaias. Seal on palju vanu eesti õunasorte kokku kogutud. Saab vaadata ja maitsta. Kahjuks polnud enamik veel valmis ja tuleb tagasi minna. Aga kõik need maasikõunad ja vaarikõunad ja kaneelõunad ja muu on väga huvitav.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, olen kursis seal olevaga. Ja rajamis-eelsete ekspeditsioonidega Eestimaal, et otsida vanu sorte.
      Muuseumid on põnevad, põnev on ka mujal ringi lonkida. Oma aias pole mul eesmärk sorte kollektsioneerida; vaatan kuidas kasvab, et kas saavutab Kesk-Eestis hea maitse. Mõne õuna puhul hindan omapärast välimust või ainulaadset maitset. Minuni jõudnud sortidest läheb käiku väike osa. Vaatasin märkmelehelt, et plussidega nimekiri on 18-19 nime. Ainult talisortidest tunnen veel puudust, sest "18-19" nimekirjas on kaks sorti minu jaoks veel kuulujuttude ja aimduste plussid. Aga ringi lonkida on ikka mõnus; ikka otsin midagi.

      Kustuta
  3. Mis sorte hindad parimaks suveõunasordiks ja mida parimaks tailiõunasordiks? Kui mul oleks aias ruumi vaid kahele õunapuule, siis mis nimelised need võiksid olla?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Võtsin selle ülesande, lahendakin ta nõnda: pool-nõrga või nõrga kasvuga 'Kasper' ja 'Liivi sibulõun'.
      Selle lahenduse miinus on, et need sordid ei ole värvika värviga.
      Aga miks siis valin:

      'Kasper' on saagikas pika-ajalise tarbimisajaga suvisort. Viljub varakult ja on maitsev. Tänavu, jahedal suvel hakkab ta alles nüüd maitset looma, aga mis sest.

      'Liivi sibulõun' on väga maitsev õun. Kloonalusel hakkab ta varem vilja kandma ja on ühtlase saagikusega (seemikalusel viljub hilja). Vili ei kaota oma head maitset ka kehvemas hoiukohas. Mina olen tema vilju isegi mai viimastel päevadel söönud. Puuduseks on väike vili, aga mis sest.

      Ps: nõrgakasvulised puud vajavad tuge. Ja alati võib mõnele oksale teisi sorte pookida.

      Kustuta