esmaspäev, 23. detsember 2013

TÕRVA

Tõrva 2935 elanikust on üks (1) minu sõber ja kamalutäis sugulased. Tõrvast tasus (vaatamata veinile kulunud rahast) läbi astuda. Sõber kostitas mind kitarri, bandžo ja flöödiga; hommikul nägin ka diivani otsal üht kõristit. Kuna tal seitset (7) kätt polnud, siis surus ta ka neid kordamööda minu kätte. (Ma ei oska ühtegi pilli mängida.) Kuulmine on mul küll absoluutne, aga mälu absoluutselt lünklik. Kuidagi juhtus nii, et sattusime väiksele reisile. Ma ei tea kuidas mu sõber, kelle hääl muidu kiunuv on (uskumatu, et ta mitmes kooris tenor! on), seekord sugestiivne oli. See väikese ulatusega aa oli midagi uut. See oli täiuslik! (Katsun vältida F. Tuglase päraseid maneerlikke ülivõrdeid.) Nõnda on hea, kui üksteist austades saab jämmida. Pärast reisi oli eeterlik olla. Sõber kahetses, et see salvestamata jäi. Mina ütlesin, et võibolla hommikul ei kahetseks; tegelikult valetasin talle... olen lihtsalt psühhooside suhtes ettevaatlik.

Tõrva raekoda (1937.)

Kesklinn.

Mulle meeldib aed-linnades jalutada ja kiigata võõraste aedadesse. Ükskord oli nõnda, et nägin ühes aias oranžisi tulpe, küll kiikasin, et ilusad. Kui lõpuks pildi selgeks sain, sain aru, et samasugused on ka minu aias. Oma iirised olengi küsinud võõrast aiast. Mulle ei meeldi lopsakate nutsakatega uued iirise-sordid. Ka üle-eelmise sajandi kõrged pisikeste õitega iiriste kasvatamise lõpetasin ära; mõjusid lagedal jõuetuna, kuigi puhmad olid võimsad. Aedades näeb kohe ära, mis meeldib!

Ja arhitektuuri on huvitav vaadata.





Siin on õunapuud istutatud vabade rühmadena. Kasutan võimalust, et propageerida õunapuud toitva haljastuse puuna.


-

See on üks mu lemmik-aedu. Täiuslik süsteem.

-

Õhne jõgi.





Varblased säutsusid väga energiliselt.



Käisin ka tädi aias; kuidas ta küll viitsib lille-peenraid ajada! Tema aiast ma pilti ei teinud, ütles, et sama küsimusega käivad ka teised aeda vaatamas. Vaatasin ka vahepeal oma aias olnud kadaka üle.


Tõrva jõulukuusk.

Järgneb Karksi-Nuia ja Viljandiga...


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar