neljapäev, 17. september 2015

KARTUL, PLOOMID, OAD

Täna on neljapäev. Päevad on läinud vaibumise meeleolus, see on rahu. Ilmselt on see suve vaibumine. Suvel olen suvi, sügisel sügis jne; ma muutun.

Esmaspäev:
'Ando'.
Pildistades oli rahu ja lõpetuse tunne, aga kohe tuli meelde, et jaheda kevade tõttu ei tõusnud aedoad ja sinna sai hiljem kümme kartulit pandud.

'Märjamaa'. Väga hea maitsega, marmelaadlik.

'Märjamaa' on väga hea viljastaja
'Liivi kollasele munaploomile'. Olen 'Märjamaad' pookinud 'LKM'-i võrasse, sobivad väga hästi kokku, kasv on mõlemal nõrgapoolne.
Minu poogitud 'Märjamaad' on pärit Asta Kase leiust, sel on suuremad viljad, teda paljundab ka Polli Aiandusuuringute Keskuse puukool (andmed Asta Kaselt). Lisaks on mul ka omajuursed 'Märjamaad', kes on pärit erinevatest kohtadest, aga nemad ei ole veel viljunud. Ootan.
'Liivi kollaseid munaploome' on minu aias kahte moodi: ühed on kollasemad ja teised rohekamad. Pildil on rohekam variant. Kuigi kollasemad on isuäratavamad, olen siiski rohkem alal hoidnud rohekat varianti - tema saak on ühtlasem ja viljaluul pole anomaaliaid.

Teisipäev:
Mulle toodi ühe aia värvi: ees on kaks punakat alõtšat; suured on ma ei tea kes, milleski meenutavad 'Viktooriat', nad on jäänud tänavuse jaheda kasvuperioodi tõttu rohu-maiselisteks; taga on kreegid.

Kolmapäev ja täna:
Vanade seemnete topsist tärkas ainult üks hiina aster.

Aia umbsopist ledsin kitse sarve. Mismoodi see sinna sai?
Tegin dektetiivi-tööd ja tulin järeldusele - taevast sadas.

Taevast sadasid ka oaröövlid. Õhtul sätivad end kuuskedesse ja läheb lahti. Nad jõuavad minu uneajal palju. Kui õue lähen, siis kostab üks kärrr.

Ei jäänudki muud üle, riputasin oad kuurialla peitu.


Eile selekteerisin põllul ube oma loodud segaduses; olin kevadel külvanud kõiksuguse moega ube. Täna pean lemmikuks neist mükilistest noolja tipuga kaunadest võetud ube - oad (valged) on nende kõrval topsis . Ubade ilmeid on ikka rohkem, kui pildil...


4 kommentaari:

  1. Saagi kogumise aeg on alati eriline, mõnus tunne. Minu LKMP ja Märjamaa ei toimi :(, plaanisin platsi puhtaks teha, kaua sa ikka oodata jõuad aga nüüd mõtlen, et kui poogiks ka ühele munaploomile Märjamaad ? jääks üks puu. Kes Su ube sedasi rapivad ?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. 'Märjamaa' hakkab teistest ploomidest hiljem viljuma. Nad peavad lähestikku olema, 'M' õitseb ikka kaua aega, see kombinatsioon sobib. 'Märjamaa' peaks üksi viljakas olema. Kui Su 'LKM' on omajuurne ja annab juurevõsu, siis on uus, mitmesordiline puu parem teha noorest puust.
      Pasknäärid viivad ube talvepeidikutesse.

      Kustuta
  2. Kümne kartuli saak on muljetavaldav ja üldse on ise endale toidu kasvatamises tohutu võlu.
    Ilus sarv. Saab hea tõhusa nagi.

    VastaKustuta
  3. Ohh, kuidas mulle meeldib see oavaliku pilt! Ploomid meeldivad ka, aga omal on ainult üks isehakanud alõtša, mis tänavu vähe kannab. Aga õhtuks kutsuti ploomiülejääke korjama sõbra juurde, seega pole hullu. :)

    VastaKustuta