esmaspäev, 24. veebruar 2014

KUI VEEBRUARIS ON SOE, SIIS VAATAD KAPPI JA MAHA


Seemnetest ainult Amour F1 ei ole.
-
Täna on soe päikseline, varjus näitas +8 C, tuul puhanguline, kohati nii puhanguline, et lõi mütsi peas laperdama - läänetuul lagedalt. Minu pea sellist tuult ei taha.

Tulbiseemned on idanenud, kui vahest veel külma tuleb, siis võivad hävineda. Mina ei ole neid seni süstemaatilise teadlikusega külvanud, aga mine tea, võibolla kunagi teen proovi. Oh seda ootamist ja põnevust, siis.




-

Ja kapis on selline mapp. Sain selle siis... kui olin 5 aastane; Elva lasteaiast lahkumisel andis kasvataja kaasa. Vaatasin ka fotosi lasteaiast: nelja-aastaselt istun üldpildil kasvataja põlvel - olen ikka memmekas.
Mapp on üks väga hea asi. 



"Maja talvel", ka kasele on lumemüts joonistatud.
Meie Elva kodu oligi linna kõige värvilisem maja. Kõik värvid on õiged: roheline katus ja uks, kollane sein ja punased äärelauad. Teised kollased majad tulid natuke hiljem; muidu olid eestiaegsed rohelised ja pruunid.

Kompositsioon on neil töödel väga hea; kõrgkoolis kunsti õppides pole ma kompositsiooni-õpetusest midagi juurde saanud - raisatud aeg. Asi ei ole suutmatuses õppida.


"Varblased"


Selle töö pealkiri on "Kevad metsas". Kui palju loomi on maalitud?

"Maja ehitamas"

"Sinililled"

-

II klassis olen sinilillele juba juured ka maalinud. Osad õied on kah enam-vähem.

-

Jälle lasteaia-pildid:
"Diivanipadi". Selle kompositsiooni järgi võiks praegu lillepeenra teha; mul ongi lilled pea-aegu nõnda - mis siin imestada?

"Õhupallid". Need toonid on kõrgem pilotaaž.

Seda päeva mäletan. Käisime lasteaiarühmaga ühisel metsaretkel. Meile räägiti, et täna näeme loomi, kästi valvas olla. Ühest võsast jooksis loomakostüümis inimene meie eest üle tee. Kasvatajad küsisid: "Mis loom see oli?" Olin segaduses, sest see oli ilmselgelt inimene; õnneks teised päästsid "karuga, lõviga" välja. Hiljem pidime päevast pildi tegema.


"Lapsed teevad lumememme". Selle pildi olen teinud 6 aastaselt, päev pärast oma sünnipäeva. Mulle selle pildi meeleolu meeldib.

"Purjekas". Siin on neid kohe mitu, olümpia oli.

"Part". Ka kohe mitu.

Mäletan seda päeva, kui sain teada, et taevas ja maa puutuvad kokku; nüüd tagantjärgi hinnates võin öelda, et maailm sellest teadmisest ilusamaks ei läinud.

"Jänes porgandiga". Kõike on rohkem ja veel midagi.


Selline see näitus sai. Seekord siis selline.


1 kommentaar:

  1. Fantastiline kui sellised pildid alles on :D Minul on kogu lapsepõlv liikumiste käigus kahjuks kaduma läinud :(

    VastaKustuta