laupäev, 1. veebruar 2014

OLNUD SÜGIS, SUVI, SUVI, KEVAD

Üks tagasivaate pildirida.
Kevadeti juhtub ikka nii, et jääd peenra otsa kükitama ja vaatad taimede kasvamist.

Erakordne krookus ja

erakordne nartsiss on pärit prahipaikadest.

Mulle lihtsus meeldib. Tulpidega on väga kerge üle piiri minna.

See pilt on vahejaamast: tulbid, mille õit ei ole näinud, mine tea mis on; ja priimulad... nende punastega on selline pilt: kõrged puud, jalgrada sinna, kitsas lillepeenar mõlemal pool rada, naabrinaise aed Saaremaal.

Omajuurne, aastaid ilma talvekatteta väänroos ajas igal kevadel vähemalt ühe võrse ja õitses kimbu õitega. Siis tulid moodsad ajad ja veevärk. Minu tööks oli majaesise tasandamine. Tassisin viletsamat (liivast) mulda heinamaale endisesse künnivakku. Suvel vaatasin, et heinamaal kasvab roos. Istutasin ta lillepeenra servale. Ilus-tihe laiali-harunev juurestik oli. Vaevalt, et ta seemnest hakkas kasvama, vast ikka pisikesest juurejupist. Sort võib olla 'Hamburger Phoenix' (1954).

'Arthur Bell' (1965).

Minu meelest on see väänroosi kolmas aasta, või neljas.

Ja teised roosid. Tädi ja tema sõbranna ütlesid, et mul on roosidega rohelised näpud. Lehetäide, ussikeste ja mardikate tapmine värvibki käed selliseks. Aitab-aitab.

Laialehine ebajasmiin, Philadelphus pubescens.

Noored 'Minosed'.

Sügise firma-pilt.

Minu vapipuu - ULMUS AMERICANA.

Viirpuud ei suuda minu botaanika ajuosale pakkuda täit rahu. Ühes välikohvikus sattusin koos istuma metsanduse õpetajaga, tunnistasin talle oma ainust nõrkust. Järgmisel päeval kinkis ta mulle puude ja põõsaste määraja. Muidugi lehitsesin raamatut; teadsin ka kohe, et see olukorda ei muuda, sest olin näinud oma töökohas kilomeeteri jagu viirpuu-hekke. Ja pilt oli neis salapärane: oli ühesuguse lehekujuga põõsaid, ühel leht läikiv, teisel matt ja õite ehitus erilaadne jne. Mitmesuguseid hübriide võis leida. Las nad rahus olla.
Pildil on tulipunane viirpuu, Crataegus chrysocarpa. Nii võluv sügisvärv on tal olnud seni ainult esimesel aastal; elame näeme.

On olemas madal aroonia, see on. Minu aias on ta vähe aega olnud, juurevõsu ja madala kasvu olen ära näinud. Ladinakeelne nimi ilmselt Aronia melanocarpa var. micromelanocarpa.

Polegi rohkem vaja - mänd, kadakas, kuusk. (Harilik mänd, Pinus sylvestris, harilik kadakas, juniperus communis ja serbia kuusk, Picea omorika 'Nana'.)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar