esmaspäev, 30. oktoober 2023

Kokkuvõte õuna-aastast ja toon väikste muudatustega "Õun ja õun" postituse värskemaks.

Talvekülma kahjustusi polnud - temperatuur -25 kraadist madalamale ei läinud.
Õitsemisaegne külm kahjustas õisi; õiepungi oli rohkesti. Ka ümbruskonna aiad olid praktiliselt saagitud, ainult alevi-majade vahele jäävatel puudel oli saaki. Siin teen täheldusi ainult enda valitud põhisortide seast... oma aia vaatlus näitas, et kõige külmaõrnemate õitega on 'Astrahani valge' ja 'Narodnoje' ja ka 'Liivi kuldrenett'. Oma aia 'Aiarosalia' ja üllatuslikult '?' võtsid puhkeaasta nii ehk naa.

Mittesortidest olen kolmel aastal-korral suurema huviga jälginud üht leidu; mulle maitsevad tema (sügis)õunad natuke tuimalt, sarnaselt 'Liivikale', aga teised degusteerijad hindasid teda 'Kajast' kõrgemale.
Leiu viljale on iseloomulik üks suurem/sügavam lohk karikapoolses otsas. Suhtluses on tal nimi olemas, aga ma ei taha teda koha nimega tutvustada.

Ja muidugi pakub endiselt elamust leid, mis minu aia keeles on 'Kondaja pirnõun' - temast olen varem juttu teinud.


1 kommentaar:

  1. Anonüümne31.10.23

    Kuna mu enda maitsmismeel on vilets, siis on eriti huvitav lugeda Sinu arvamusi õunasortide maitsetest.
    Leidsin internetist ühe Savonlinna asjaliku puukooli: taimet.net

    VastaKustuta