laupäev, 28. jaanuar 2023

Seemned koos

Aia uute liikide-sortide pilt. Uusi kokku on päris vähe, või mis?

Suvelillede kasvatamises olen viimased neli aastat väga-väga tagasihoidlik olnud - viimasel kahel külvanud ainult ainsana jäänud roosi ümbrusesse, et koht rohkem hooldatud oleks; ühel rõngaslille, teisel madala mungalille. Sel aastal aga plaanin ühe pika suvelillede peenra aiamaale teha, et oleks rõõmsam; külvan pruudisõlge ja siia-sinna madalat peiulille, nii on plaanis.

Kuigi olen paar laiemat katsetust köögivija kasvatamises ette võtnud, ei pea ma end eriliseks katsetajaks. Katsetasin üks kord hernestega ja teine kord aedubadega. Olen reeglina kindlaks jäänud oma aiast korjatud seemnetele ja ostnud peaasjalikult aastast-aastasse 'French Breakfast 3' ja kurgiks 'Amour' F1. Minu kurgikasvatus on suhteliselt erandlik. Ma peaagu et ei kasta kurke. Minu vanaema kurtis samal maal, et kurk ei õnnestu, mina aga ei kurda. Tuleb kasvatada jõulisema juurestikuga sorte, selliseks on 'Amour' F1, talle on ka iseloomulik vähem harusid, see-eest on harud kaugemale ulatuvad ja pikalt saaki andvad. Põõsatüüpi ja suure esimese saagiga kurgisordid ei ole minu aiamaal end õigustanud.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar