pühapäev, 12. september 2021

Minu lemmikaeg on kartulivõtuaeg

Eile oli võrratu soe päev; võtsin odenvaldid ära; saak keskmine. Enne vaatasin veel rohumaale:
Ämblikud tegid õhusõitu.


Mulle toodi tutvumiseks üht õunaleidu. Ilusad puhtad õunad, mahlakad magushapud, suurus keskmisest veidi alla poole, aga viljaliha väga meeldivalt kargelt pehme.


Eile käisin ka põgusalt ühest õunaiast läbi. Aga kuna polnud õunte jaoks kotti ja ka aega, siis jäi käik väga põgusalt ülevaatlikuks. Aga öösel vaatasin ilmaportaali, et millal vihmaauk on, et käin aias põhjalikumalt ära. Ärkasin varakult ja lasin üldse mitte ilmaportaalis ennustatud kaks päris tugevat vihmasabinat mööda ja läksin sinna õunaaeda. Võrratu ilm: udu, kõrge hein tegi püksid märjaks, aga huvitav oli. Mõõtsin Kaardirakendustest, et kui suur minu õunaaedade ring tuleb, on 50 km läbimõõduga, pindala võrreldav praeguse Läänemaa ja Põlvamaaga, Hiiumaa jääb merelõigete tõttu pisut väiksemaks ja ring lõikub nelja maakonnaga: Järva-, Jõgeva-, Viljandi- ja Pärnumaaga.
Pildil on vasakault päripäeva:
'600-grammine Antonovka', nüüd vaatan, et oleks pidanud iseloomulikumad viljad valima, antonovkaid olen kohanud kolme varianti; 1) pildil olev variant on eristatav suuremate viljade poolest, valmivad teistest varem, puud on kõrged ja iseloomulikult vähemsaagikad; 2) see kõige tavalisem ja kõige vürtsikam ja 3) 'Valge Antonovka' kaht puud olen kohanud ühes aias, on sama saagikas nagu kõige tavalisem, aga viljad on ühtlikumad, kahjuks vähem vürtsikad.
'Serika' - roosa variant, üldse olen kohanud 3-4 'Serinka' varianti: hele valkjas-kollakas-roheline põhivärv kaetud punaste hajuvate (laiemate) triipudega ja valkjas-rohekas põhivärv kaetud kitsaste roosakate triipudega ja heleroheline põhivärv kaetud terrakota-karva värviga, viimased on minu jaoks kõige meeldivamad.
'Pärnu tuviõun' - sel aastal naudin magusanoodiga vilju; sordi puuduseks loen hea maitse lühikest kestvust, varsti on nad kehva maitsega.
'Paide taliõuna'? punane kloon.
All keskel viis vilja on kahelt kännuvõsust kasvanud puult; viljakad puud ja täitsa hea maiguga, mõlemal mure viljaliha, heledal-munajal mahlakam-renetilikum.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar