esmaspäev, 20. jaanuar 2020

Kaunis koduaed 19 - 100 aastat

Tegelikult rohkem aastat, aga 100 on ilus number, palju.
Olen oma aega veetnud INTERNET ARCHIVE LIBRARY-s vanas kirjanduses; peamiselt USA ja paras ports euroopat. Olen olnud USA suhtes eelarvamuslik, aga asjata, sest sealsed aiad on "uuele maailmale kohaselt" ratsionaalsemad (ja meeldivalt metsikumad). Ma ei viitsi hakata võrdlema vana ja uut, keskust ja ääremaad, Euroopat ja Ameerikat. Mis need vana ja uus on?
Mulle meeldivad need allpool linkidena ära toodud USA aednikud ja viimane Inglismaalt - nad kasutavad maastikku, aed on ka eemal olev metsaviir, või avar maastik, niisamuti hooned jne...

Pisut rohkem kui 100 aasta tagune fragment Ameerikamaalt.

Tänapäevane fragment Ameerikamaalt.

Tänapäevane fragment Inglismaalt.


Võimalused.
Ikka on juhtunud, et mõni külaline minu aias ütleb:"Mina teeksin siia lillepeenra." Arvamust võib alati avaldada, mind need ei häiri. Males on ka võimalikud erinevad variandid - kaalumised, hüpoteeside püstitamised.


Vist on nii, et kõik aiad on suured.


Liikumine.


Karjamaa.

Põllud ja viljapuud.

Viljapuuaed.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar