reede, 30. juuni 2017

Täna sajab vihma

Vahepeal, eelnevalt...
Käisin ükspäev läbi metsa. Humalad ja lepad.

Teekaaslane märkas teiste vahel selliste lehtedega leppa.

Vana taluaed 1.

Vana taluaed 2.

Täna keerutab vihm:


6 kommentaari:

  1. Anonüümne1.7.17

    Kas sinu aias on ka seda roosade õitega vana taluaia roosi (kibuvitsa)? Ja kas temalt pojukest on võimalik saada?
    maurus

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui labidas selga võtta ja sinna aeda minna, siis sealt on võtta. Ta ajab end päris usinasti laiali. Nägin sel korral tema lehtedel tahmlaiksust (tulemas), ei tea, kui suur probleem see tema puhul on. Minu aeda on ta toodud kahe-kolme pisivõsuga ja pole veel kasvuhoogu läinud, õitseb sel aastal esmakordselt, vars 37 cm pikk ja 9 õienuppu peal.

      Kustuta
    2. Mul oleks ka eluliselt vaja seda roosat kibuvitsa - lapsepõlvekodu taim, kuid jäi meist maha. :-)

      Kustuta
    3. Eks siis tuleb minna.
      Minu meelest on ta rohkem roos, kuigi on viimati nimetatud kibuvitsaks. Mul on jäänud temast mulje... pildil olev roos (näärelehine kibuvits) on madalam kui "linnades" kohatud roosa ja õis on tal ka pisut vähemlobsakas, kõrgus ühe meetri kanti. Seega on mul tagatoas istudes tunne, et sarnaseid on mitut moodi.
      Mõnikord võib leida vanadest aedadest ka madalat täidisõielist metskibuvitsa, mis ajab juurevõsusi väga laiali, tema varred ja lehed on kibuvits.

      Kustuta
    4. Ma mõtlesin, et kas see nn "kibuvits" võisk olla Rosea pimpinellifolia rosea plena?
      Meie sellel vanakodu taimel olid mustad viljad ja selles mõttes sobiks.

      Kustuta
    5. Jah, ta on näärelehine kibuvits (roos), aga tema kasv on madalam 'Plena'-st. Sellel lehel on neid erinevate kõrgustega: http://www.ruususeura.fi/a-suomi/artikkelit/Rautio/rautio-historialliset-ruusut-2.html

      Kustuta